Down under heading north

Hallo, daar zijn we weer.
Na enkele dagen zonder internetverbinding zijn we weer in de gelegenheid om wat informatie te plaatsen.
Na Uluru zijn we naar Alice Springs gereden. Daar hadden we een leuke camping net buiten het centrum. Donderdag zijn we naar het centrum gewandeld maar dat is in deze temperaturen (35 graden) en blakerende zon wel iets anders. Goed ingesmeerd met factor 30 en een hoed is geen overbodige luxe. Alice Spings is leuk maar niet bijzonder dus geen foto’s. Na aankomst in het centrum lekker neergeplofd op een terras en een heerlijk koel biertje gedronken. Daarna lekker gelunched. Maar teruglopen was iets teveel van het goede dus we hebben maar een taxi genomen. Vrijdag wat huishoudelijke zaken geregeld en zaterdag zijn we naar het West MacDonnell National Park gegaan. Er zijn hier bijzonder mooie canyons (gorges) te zien maar helaas hebben we er maar twee kunnen bekijken omdat de andere lokaties slechts via ongeasfalteerde wegen bereikbaar waren en daar kun je met een campervan geen gebruik van maken. We zijn doorgereden naar Glen Helen waar we op een camping hebben overnacht. Er was een leuk restaurant en daar hebben we heerlijk gegeten. Loempia’s gevuld met kangoeroe- en krokodillevlees met een dip van limoen-mango- en chili en daarna kangoeroe-biefstuk. Aangevuld met een heerlijk wijntje. Perfekt.
Zondag moesten we de Larapinta Highway weer terugrijden naar Alice Springs om vervolgens weer de Stuart Highway te nemen richting noorden. Doorgereden naar Ti Tree waar we overnacht hebben op een camping bij een roadhouse. Vandaag, maandag, zijn we aangekomen in Tennant Creek. Morgen rijden we verder.